تیم ملی والیبال ایران در هفتمین دیدار از فصل ۲۰۲۴ لیگ ملت‌ها، مقابل بلغارستان هم تن به شکست داد.

والیبال تیم ملی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ تیم ملی ایران در هفتمین دیدار خود از فصل ۲۰۲۴ لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۶:۳۰ امروز جمعه در ژاپن به مصاف بلغارستان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد.

بلغارستان با توجه به جوانی بازیکنان و حضور سرمربی جدید، یکی از معدود حریفانی بود که احتمال پیروزی ایران مقابل آن، بالا به نظر می‌رسید تا شاید تیم ملی، قعر جدول رده بندی را به تیم دیگری واگذار کند. تیم ایران در ست نخست با بهره‌گیری از دفاع روی تور بهتر و اشتباهات حریف با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ برنده شد. قدرت خط حمله بلغارستان اما کمی از ایران بهتر بود.

کنترل هیجان بازیکنان از نکات مهم و همیشه تاثیرگذار در والیبال ایران است تا بازیکنان پس از یک ست پیروزی، خود را از پیش برنده ندانند. به نظر می‌رسید این مورد در ست دوم توسط کادر فنی و بازیکنان ایران رعایت نشد. علاوه بر این، آنالیز خوبی که مربیان بلغارستان از مهاجمان ایران داشتند، باعث شد در دفاع روی تور، تیم برتر میدان باشند. ست دوم با حساب ۲۵ بر ۲۲ به سود بلغارستان به پایان رسید.

شکست والیبال ایران برابر پرافتخارترین تیم جهان | ششمین باخت پائز همراه با ملی‌پوشان

ست سوم با سرویس‌های خوب مرتضی شریفی آغاز شد و برتری را به تیم ایران داد. بلغارها اما خیلی زود، دست مهاجمان ایران را خواندند و با دفاع روی تور، سد راه امتیازگیری آنها شدند. نقطه ضعف بزرگ تیم ایران، بیماری جواد کریمی، پاسور دوم تیم بود که اجازه بازی به او و تغییر تاکتیک را به پائز، سرمربی تیم ایران نمی‌داد. این ست هم با حساب ۲۵ بر ۲۳ به سود حریف اروپایی تمام شد.

اشتباهات بازیکنان جوان بلغارستان در کنار سرویس‌های کم نظیر بازیکنان ایران در تعیین برنده بازی در ست چهارم تاثیر زیادی داشت. بازیکنان ایران که به شدت به دنبال نخستین پیروزی خود در VNL ۲۰۲۴ بودند، این ست را ۲۵ بر ۲۰ به نام خود زدند تا برنده در ست پنجم مشخص شود.

دو تیم در ست پنجم، پا به پای هم امتیاز گرفتند و اصلا حاضر نبودند زحمات خود را بعد از ۴ ست با دادن امتیاز به حریف از بین ببرند. در حالی که نتیجه ۹ بر ۹ مساوی بود ناگهان اشتباهات بازیکنان ایران در دریافت سرویس‌های بازیکنان بلغارستان، برگ بازی را برگرداند و شاگردان بلنجینی ۱۵ بر ۱۱ برنده این ست و ۳ بر ۲ برنده این بازی شدند.

پیش از این دیدار، ایتالیا ۳ بر صفر آمریکا را شکست داد و آرژانتین ۳ بر یک از سد کانادا گذشت.

آخرین دیدار تیم ملی ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال، فردا شنبه ساعت ۶:۳۰ مقابل ترکیه خواهد بود.

کد خبر 857763
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    17 2
    بابا بسه دیگ اخراج کنین این سرمربی رو همش داره مارو مسخره میکنه ک رو به پیشرفتیم اخه چه پیشرفتی همش باخت باخت
    • آرین IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      3 4
      درست میگی به خدا معروف را سرمربی می کردند بهتر بود هم شناخت کافی داشت هم کسب تجربه میکرد بدتر ازاین هم نتیجه نمی گرفت دلار کمتری هم می گرفت ارز از کشور خارج نمی شد
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    11 1
    بعضی وقتها شکست های بزرگ از پس فکرهای کوچک وزنگ زده.اتفاق می افتد نه مسائل دیگر
  • احمد رضا مکتوبیان IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    19 0
    همه بازی های والیبال را شکست خوردیم هفته اول شکست خوردیم، بازی هفته دوم هم شکست خوردیم بازی هفته سوم هم شکست می خوریم
  • حمید US ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    19 0
    نمیدونم چرا ما ایرانیها عادت داریم تو باد یه پیروزی بخوابیم . یه ست که می‌بریم فکر می‌کنیم بازی رو بردیم و شل میکنیم . عدم پیشرفت ما بیشتر عامل روانی داره تد عامل فنی . زود سیر و اشباع میشیم و کلا سطح توقعمون پایینه
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    8 0
    عالی شکست های پیاپی، برید خودتونو مسخره کنید.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    12 0
    کلا این تیم رفته اونجا که بقیه تیم ها، باهاش خستگی در کنند.
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    9 0
    این تیم به خواجه حافظ شیرازی هم نه نمی گوید
  • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    5 2
    احساسی حرف نزنیم بهتره.
  • طرفدار فوتبال IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 1
    متاسفانه این تیم بسیارضعیف است ای کاش سعیدمعروف راسرمربی این میکردندواقعامسئولان والیبال هم مدتی است که باافکاروبرنامه هاغلط این رشته، رانابودوباروح روان مردم بازی کردنداین چه تیمی است که درتوپگیری نه دردفاع ونه درسرویس هیچگونه عملکرددرستی نداردوخیلی ازبازیکنان دعوت شده درحدتیم ملی نیستند. ومردم دیگه حوصله این همه بی توجهی یاتوجی های بی ارزش مسئولان این رشته راندارندلذاازوزیر محترم ورزش خواهش میکنیم که حتماورودکنند
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    3 0
    حیف پول بیت المال
  • علی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 0
    داورزنی مقصر اصلی افول والیبال ایران
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    3 1
    عطایی روحت شاد قدرتو ندونستیم باز تو به بردی کسب کردی کجایی که اهت دامن تیم ملی رو گرفت
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    مربیان کشورهای دیگربرای پولی که می‌گیرند خودرامسئول می‌دانند امااین مربی هنوز با۴ بازی که شکست خورده بود هنوز خودش پیدا نکرده بود وهی بازیکنان را مقصر می‌دانست وتیم حریف مزیدبرعلت، زمان ولاسکو خیلی بازی قشنگ چیدمان درست بازیکنان راداشت ولی....